sobota 13. února 2016

Moje nejoblíbenější knížky, aneb knížky, ke kterým se ráda vracím 2. díl.

V minulém článku jsem letem světem představila knihy a autory, kteří jsou mému srdci nejblíže. Ale samozřejmě mám i další oblíbené autory a knihy, které mě sice nechytly u srdce, jako ti v předchozím článku, ale také stojí za zmínku.

Robert Galbraith, což je pseudonym J. K. Rowlingové – Volání kukačky, Hedvábník

Tak musím se rovnou přiznat, že jsem na ní úplně zapomněla, když jsem psala předchozí díl a přitom tahle autorka patří mezi ty nej. Tak to teď napravím. Samozřejmě jsem přečetla celou sérii Harryho Pottera, kterého Vám tu nemusím nijak blíže představovat. Když jsem končila v knihkupectví, objevila se na knižních pultech její kniha Volání kukačky, kterou napsala pod výše zmíněném pseudonymem. A protože jsem byla z Harryho Pottera nadšená, nedokázala jsem si tak úplně představit jak z fantasy žánru, ve kterém autorka excelovala, dokázala přesedlat do detektivky a napsat jí stejně skvěle. Takže jsem okolo knihy chodila a bála se jí přečíst. Moje váhání mi trvalo skoro až do vydání druhého dílu Hedvábníka. Pak jsem si řekla, že to teda zkusím a rozhodně jsem nelitovala. Knihu jsem přečetla za dva dny (a to mě ještě mrzelo, že musím jít spát a nemůžu číst dál) s otevřenou pusou a nakonec jsem byla ráda, že jsem Volání kukačky dočetla těsně před vydáním Hedvábníka a mohla jsem tak natěšeně otevřít i jeho. Momentálně jsem jako na trní a nedočkavě vyhlížím vydání dalšího dílu, které nakladatelství k mé nevoli přesunulo z března až na květen.

Jussi Adler Olsen – série s Carlem Morckem z Oddělení Q

Tak tenhle autor rozhodně stojí za zmínku, po Nesbovi je to druhý nejlepší autor severské krimi. V této sérii zatím vyšlo za sebou Žena v kleci, Zabijáci, Vzkaz v lahvi, Složka 64, Marco a Nesmírný. Pro mě nejlepším dílem z této série je rozhodně Marco a nejslabším článkem je kniha Zabijáci, kterou jsem si ani nekupovala a v mé sbírce chybí. Oddělení Q se zabývá odloženými případy, které nikdo nechce řešit a všechny postavičky z tohoto oddělení patří mezi outsidery celé dánské kriminálky. Rozhodně se jedná o velmi pozoruhodné postavy, které mě velmi baví. Partě šéfuje Carl Morck, který je takový bručoun a skvěle mu sekunduje jeho asistent muslim Asad a sekretářka Rose. Ačkoliv případy, které oddělení řeší, jsou brutální, u knížky jsem se často nasmála, protože dialog mezi hlavními postavy rozhodně stojí za to. Autor také neváhá se zabývat trochu odlišnými kulturami, například v knize Nesmírný čtenáře zavede do podivné sekty a v Marcovi autor bravurně vykreslil útěk malého hocha z gangu mafie.

Lars Kepler – případy Joony Linny
Po Nesbovi a Olsenovi u mě patří třetí příčka manželské dvojici spisovatelů vystupující pod pseudonymem Lars Kepler. V této sérii vyšlo po sobě jdoucí Hypnotizér, Paganiniho smlouva, Svědkyně ohně, Písečný muž a Stalker. Pro mě nejlepším dílem je bezesporu Písečný muž, který je parádně děsivý a nejslabším je Hypnotizér. Když vyšel Hypnotizér, šáhla jsem po něm, protože už jsem byla fanouškem Severské krimi, ale tento díl pro mě byl naprostým zklamáním a knihu jsem dočetla jen silou vůle. Tehdy jsem se rozhodla, že už další díly číst nebudu. Kamarádka ale naopak byla z knih nadšená a nakonec mě přemluvila, abych zkusila Paganiniho smlouvu a pak ať se rozhodnu. No a jak už jste pochopili, Paganiniho smlouva mě přesvědčila, abych přečetla i Svědkyni ohně a už to jelo. Další díl z této sérii už netrpělivě vyhlížím a měl by dorazit na české pulty v druhé polovině roku.

Mons Kallentoft – série s Malin Forsovou

Nu k tomuto autorovi jsem se dostala loni v létě a zhltla jsem skoro všechny díly po sobě. Do této série patří Zimní oběť, Letní smrt, Podzimní vražda, Jarní mrtví, Páté roční období a Vodní andělé. Musím se přiznat, že poslední díl jsem zatím nepřečetla. U tohoto autora se mi líbil nápad, že zasadil své první čtyři díly do různých ročních období a skvěle vykreslil i atmosféru typickou pro každé období. Každopádně autor píše své knihy poněkud zvláštním stylem a čtenář si musí na tento styl zvyknout. U prvního dílu mi to trvalo skoro až nakonec knihy, ale rozhodně se jedná o zajímavý styl. Co se týče knih jako takových, jedná se spíše o depresivní příběhy, vůbec to není žádné odpočinkové čtení na nedělní odpoledne u kávy. Už hlavní postava detektivky Malin Forsové je tragická, Malin se většinu knih potýká se svojí závislostí na alkoholu a je to takový Harry Hole v sukni. Autor také vydal knihu z nové série Hercules a to Zacka, na kterého najdete zde na blogu recenzi, ale ten mě bohužel už tak nezaujal.


Tak to je ve zkratce výčet mých oblíbených knih, které mám doma v knihovně, ale rozhodně to není konečné číslo a rozhodně ještě plánuju napsat další tip na výborné knihy.

Žádné komentáře:

Okomentovat