neděle 22. ledna 2017

Colleen Hoover – Život jedna báseň

O čem to je?:


Po nečekané smrti svého otce je osmnáctiletá Layken nucena být tou silnou kvůli své matce i mladšímu bratrovi. Navenek vypadá odolná a houževnatá, ale uvnitř ztrácí naději.

Na scénu přichází Will Cooper. Atraktivní, jednadvacetiletý nový soused od vedle s fascinující vášní pro recitaci poezie a jedinečným smyslem pro humor. Během několika dní vzájemného oťukávání si Will a Layken vybudují intenzivní emocionální spojení, které v Layken probudí novou naději.

Nedlouho po úžasném prvním rande jsou navráceni do reality šokujícím odhalením, jež je nutí jejich vztah okamžitě ukončit. Denní interakce jsou neskutečně bolestivé, protože se snaží najít vzájemnou rovnováhu mezi pocity, které je k sobě táhnou a tajemstvím, co je od sebe drží.

Co já na to?:

Já se přiznám, že jsem původně nechtěla na tuhle knihu psát recenzi, protože nepíšu recenze na všechno, co přečtu a občas si své prožitky z knih nechávám jenom sama pro sebe. Ovšem tady musím udělat výjimku.

Já jsem od téhle knihy nečekala vůbec nic. Brala jsem jí jako další středoškolskou romanci, která mi měla dopřát oddech a relax. Nakonec jsem ráda, že jsem si jí zvolila na první den v roce 2017, kdy se bilancuje předešlý rok a něco nového začíná. A tahle kniha se k tomu opravdu hodila.

Tahle knížka není jenom obyčejnou romancí. Je to o životě. Je to o tom, kdy vám život hází klacky pod nohy, kdy je to opravdu špatné, že nevidíte světlé zítřky. A přesto tahle kniha je o naději, že jednou bude líp a že by mohlo být ještě hůř. Je to o lásce, přátelství, o tom znovu se zvednout a jít zase dál.

Nejdříve k ději. Layken, zvaná Lake se stěhuje s maminkou a malým bráškou do nového města, státu po smrti svého otce, neboť si už nemůžou dovolit žít v předchozím domově. Hned po příjezdu se seznamuje se svým sousedem Willem a jeho malým bráškou. Oba malí kluci se ihned skamarádí a Lake s Willem se do sebe na první pohled zamilují. Jenomže po pár dnech zjistí, že v jejich lásce stojí obrovská překážka, která je donutí být od sebe.

Já tady nechci více prozrazovat, neboť kniha je krátká a celý příběh se vlastně odehrává jenom okolo této překážky. Pak se tu objeví ještě další komplikace, které jsou pro příběh hodně důležité. Celá kniha je protkaná básničkami, poezií a myšlenkami o životě, lásce, smrti, zodpovědnosti a o dospělosti.

Lake i Will mají oba hodně těžký život, Will už si své prožil, Lake to teprve čeká a ona se musí vyrovnat se situací, která brzy nastane. Nečekejte od této knihy sladkou romanci, o tom to není. Je to smutný příběh plný emocí a o naději.

Nejsem taková, že bych si zapisovala nějaké fráze nebo věty z knih na papír nebo si v knížce podtrhávala pasáže, které mě zaujmou. U téhle knihy to udělám. Ta poezie, která je zde napsaná je nádherná a silná. Je to o životě a samotná kniha vám může ukázat směr, kterým se vydat.
Knihu bych nedoporučovala jenom náctiletým, ale i starším čtenářům.


Hodnocení: 100%

Pokud byste si knihu Život jedna báseň chtěli zakoupit, na Srovnavame.cz se můžete podívat, kde jí nabízejí nejlevněji.

Žádné komentáře:

Okomentovat