pátek 7. října 2016

Anna Todd – After - Polibek

O čem to je?:


Tessa má všechno – žije v láskyplném prostředí, má chápající rodiče a taky kluka snů, laskavého, milého, kterého jí závidí všechny kamarádky. Lepšího už si ani nemohla přát potkat. Tessin snový svět ale náhle změní jediné setkání. Hardin je pořádně drzý kluk, s nepřeslechnutelným, nafoukaným britským akcentem, nezapomenutelným rozcuchem, tetováním a piercingem ve rtu. Tessa si nemůže pomoct – Hardin je zkrátka jiný než ostatní...

A to po všech stránkách – dovede být i pěkně krutý. Neměla by ho spíš nenávidět? Neměla by jím Tessa pohrdat? Jak to, že se od něj nemůže odpoutat? Nedokáže to – i přes všechny jeho chyby a prohřešky. Intenzivní vášnivou blízkost střídají neustálá Hardinova zmizení. Může takhle vůbec vypadat láska? Tessa sama nevěří, že by takový vztah mohl fungovat. Ale jde odolat jeho polibku?


Co já na to?:

Při brouzdání internetovým knihkupectvím jsem narazila na tuhle sérii. Protože jsem měla peníze navíc – výjimečně a protože jsem si chtěla přečíst něco fakt nenáročného v tomto trochu špatném obdobím, kterým procházím, neodolala jsem a knihu koupila. Díkybohu prozřetelnosti, že jsem v akci koupila i zbylé díly, asi bych si jinak teď trhala vlasy, kde je pokračování.

Tak není to nijak náročná kniha, nad kterou byste měli po přečtení nějak hloubat, a celkově Vám ta kniha nic nedá. Je to taková klasická nenáročná young adult, při které si odpočinete. Akorát je to hrozně čtivý.

Zápletkou mi to připomíná hodně takových knih pro mladé, kterých je teď na trhu mnoho. Ale tahle se trochu odlišuje. Je to kniha, která se primárně nezaměřuje na nějaké erotické scény – i když tu samozřejmě jsou, ale není to hlavním účelem. Kniha je navíc pekelně tlustá – okolo 500 stran a má pokračování. Ještě před přečtením jsem přemýšlela, o čem probůh hodlá autorka psát ve všech dílech, které si počtem stran nezadají. Po prvním díle je jasné o čem bude druhý díl, ale o čem bude třetí a pak i čtvrtý, který má vyjít, to tedy netuším. Jenom se bojím, aby nedošlo k nudnému a nekonečnému natahování příběhu.

Inu zápletka je jasná. Tessa je mladá studentka, která první den přijíždí na vysokou školu společně se svou matkou a přítelem, který ještě studuje na střední. Tessa pochází ze slušné rodiny, je poslušná a chytrá a má jasný cíl. S Noahem chodí již dlouho a oba se k sobě perfektně hodí. Na koleji zjistí, že její nová spolubydlící je jaksi jiného ražení, je potetovaná, má piercingy a v pokoji má na návštěvě hned dva kluky, kteří jsou stejného ražení. Jedním z nich je Hardin, který Tessu nemůže vystát. Steph začne tahat nezkušenou Tessu sebou na mejdany, aby se seznámila s novými lidmi, a pokaždé zde potkává Hardina. Netrvá dlouho a Tessa je Hardinem naprosto okouzlená. Jenomže Hardin je pěkný hajzlík, neustále střídá nálady jako ponožky, jednou je hodný a milý a vzápětí Tessu uráží a ubližuje jí. Dál už popisovat příběh nebudu, protože by mohlo dojít ke spoilerům.

Musím říct, že jsem měla tak trochu problém s Tessou. A to hlavně první polovinu knihy. Neustále fňukala, stěžovala si a chovala se s Hardinem příšerně. Ačkoliv je Hardin pořádný zmetek, přišlo mi, že Tessa na něj kolikrát zbytečně vyjížděla a sama si přiváděla jeho urážky.

Kniha je nebezpečně čtivá a konec je teda naprostá bomba. Okamžitě po dočtení jsem musela popadnout druhý díl a začít číst, protože teda konec jsem nečekala. I když jo jasně, byly tam hodně náznaky, ale že až tak.

Jako není to vůbec špatný, ale taky to není úplně ono. Byli tam místa, která mi připomínaly jiné knihy a neustálé hádky Hardina a Tessy už mi přišly taky tak trochu natažené. Možná bych knize ubrala pár desítek stran a bylo by to super.

Tak jo, je to totální kravina, některé pasáže jsou naprostý kýč, ale hergot je to tak strašně čtivý, a i když se považuji za inteligentního člověka a neustále si říkám, proč proboha před blížící se třicítkou mám nutkání číst takovýhle knihy, ale tyhle knihy a to i tato, je tak neskutečně přitažlivá a já to pokračování prostě budu číst a i ty další díly, i když to třeba bude už natažený a nudný, a stejně z toho budu odvařená.

Hodnocení: 50% - není to žádná smysluplná literatura, ale dobrá odpočinková kniha. A já jdu pokračovat v druhém dílu, abych zjistila, jak to tedy dopadne. I když je to samozřejmě dávno jasné J Samozřejmě, kdybych z toho nebyla natolik odvařená, tak dám hodnocení nižší.

PS: až dočtu tenhle neodolatelný brak, tak slibuji, že se zase pokusím napsat recenzi na něco smysluplného.

Žádné komentáře:

Okomentovat