neděle 17. ledna 2016

Kde nakupuji?

Vzhledem k tomu, že jsem velký čtenář a bez knížky nepřežiju ani týden, velkou část výplaty nechám v knihkupectví. Když jsem ještě chodila do školy, tak jsem byla věčně v knihovně a domů jsem tahala plnou náruč knih. Od té doby, co jsem začala pracovat, navykla jsem si knížky kupovat. Jak už píši v mém profilu, dva roky jsem pracovala jako prodavačka v knihkupectví, kde jsem mohla uplatnit zaměstnaneckou slevu a právě tehdy jsem s nakupováním knih začala ve velkém. Do té doby jsem si knihu dopřála pouze tehdy, když vyšel nový titul od mého oblíbeného autora a nebo když mě něco opravdu hodně zaujalo. 
Tenkrát jsem ještě neměla tolik peněz a každý nákup jsem si pečlivě rozmýšlela. Vždy jsem přemýšlela, zda ta kniha za ty peníze stojí a jestli se mi pak nebude jen tak bez ladu a skladu válet v pokoji a jestli se k ní ještě někdy vrátím.k Tohle už dneska neřeším, když se mi koupená knížka nelíbí, tak jí prodám. (http://www.databazeknih.cz/uzivatele/eevina-6303 - toto je můj profil na databazi knih, kde pod odkazem Bazar najdete seznam prodávaných knih, pokud by jste měli o nějakou zájem, napište mi přímo tam a pokud tam nemáte účet, tak na emailovou adresu, kterou najdete na blogu)

Nu a pak jsem nastoupila do knihkupectví Neoluxor, dostala jsem zaměstnaneckou slevu a už to začalo. Tím, že jsem byla přímo u zdroje a knížku jsem si mohla prolistovat ve skladu mezi prvními než jsme ji dali do prodeje, začala jsem nakupovat. Po dva roky jsme tedy výhradně nakupovala v Neoluxoru. Po mém odchodu, kdy jsem změnila práci, jsem se ještě stále vracela a kupovala výhradně u nich, vždy jsem nákup spojila s návštěvou bývalých kolegů.

Jenže pak přišlo stěhování z Prahy do mého rodného města, kde máme pouze jedno malé knihkupectví s příšerným výběrem a nepříjemnou prodavačkou, která po celou dobu, kdy si vybíráte knížky, vás rentgenuje pohledem, zda nehodláte knihu popadnout a utéct. Takže do tohoto krámku chodím jenom opravdu, když mám nouzi a výhradně pro knížku vystavenou ve výloze, abych v krámě nemusela zůstat dýl, než je nezbytně nutné. Takže jsem začala zoufale vymýšlet, co dál. Navštívila jsem po 4 letech mé nepřítomnosti ve městě, místní knihovnu, kterou jsem kdysi měla moc ráda. Bohužel po hodině strávené mezi regály jsem zjistila, že knihovna se za 4 roky nijak nezměnila a ani neobměnila tituly. Na nově vydané knihy existuje neskutečně dlouhý seznam a možnost přečíst si tak něco novějšího se rovná nule. Já rozmazlená z Prahy tím, že jsem měla novinky vždy po ruce, jsem začala tedy vymýšlet, jak se dostat ke knihám, aniž bych musela jezdit hodinu autobusem do Plzně (nemám totiž řidičák). A tehdy jsem uslyšela v rádiu reklamu na internetové knihkupectví Martinus.cz. Hned jsem si je na netu vyhledala a nadšeně jsem zjistila, že zde mají příjemné slevy na skoro všechny tituly, poštovné není tak strašné a lze si zde koupit knihu už v předprodeji. Takže už přes rok nakupuju hlavně na Martinusu, občas si koupím knížky přes eshop Neoluxoru a když se dostanu do Plzně, vždy zavítám do kamenného obchodu Neoluxoru v obchodním centru Plaza a nebo do Kanzelsbergeru.

Takže jsem vyřešila svůj problém, jak a kde si koupit knihy, abych vzápětí stála před novým problémem, který se jmenuje Česká pošta. Slogan Dnes podáte, zítra dodáme u nich nemá žádnou váhu, na knížky jsem jednou čekala celých 5 dní, vůbec netuším, co tam s tím balíkem tehdy dělali, ale já málem pošťáka uškrtila, když mi balík předával (zachránilo ho pouze to, že se jednalo o moc pěkného mladého muže). Dneska se snažím spíše si knihy nechat posílat společností PPL, ale u nás PPL doručuje výhradně ráno, takže když jsem v práci, je to krapet problém, takže občas musím využít i u poštu.

A co vy, kde nakupujete, jaký je vaše oblíbené knihkupectví? Máte radši nákup přes internet nebo v kamenné prodejně?
Příště se rozepíšu o tom, co nerada čtu...
Evina

Žádné komentáře:

Okomentovat