neděle 26. února 2017

Georgina Guthrie - Láska podle Shakespeara - Daniel a Aubrey

O čem to je?:


„Milovat, či nemilovat svou studentku, to je, oč tu běží...“

I v 21. století může na univerzitě vzkvétat zakázaná láska jako ze Shakespearova dramatu 
Aubrey Priceové začíná poslední semestr jejího bakalářského studia na torontské univerzitě. Zdá se, že už brzy v poklidu dokončí svá studia Shakespearových děl. Pak se ale na katedře objeví nový asistent Daniel a Aubrey se do něj zamiluje. Ani jemu není chytrá, vtipná a nezávislá dívka lhostejná. Ale je tu přísný zákaz vztahů mezi učitelem a studentkou na univerzitě, fakt, že je Daniel děkanovým synem, a také jeho temné tajemství z minulosti…


Co já na to?:

Poslední dobou jsem zaznamenala, že o tom docela lidi mluví a dokonce jsem na YouTube shlédla nadšené recenze na tuhle knihu, kterou jsem dosud ignorovala. Ale řekla jsem si, že jí zkusím a uvidím, co z toho vyleze. Tak trochu jsem se nechala nalákat kladnými recenzemi, že jsem objednala rovnou i druhý díl. Na ten bude recenze v nejbližší době následovat.

Po pravdě musím říct, že na mě tahle kniha na první pohled působila seriózně. Myslím si, že to bylo hlavně kvůli Shakespearovi, kterým je kniha velmi ovlivněná a prostě čekala jsem něco naprosto jiného, než to ve finále bylo. Vlastně se mi těžko popisuje, co jsem čekala, ale asi jsem si představovala, že to bude mít hlubší zápletku, seriózní slova a celkově to bude hodně na úrovni. Prostě ve stylu Shakespeara. No to ale jsem se teda krapet víc spletla. Ono z toho totiž vylezla červená knihovna ze současné doby, určená spíše věkové hranici 18+ a spíše pro dámy. Prostě klasický milostný román, kterých je v současnosti tisíce. A bohužel tohle dílko z davu nijak nevybočuje.

Ale nejdříve k zápletce. Aubrey je studentka v posledním semestru svého studia na torontské univerzitě (já nevím proč, ale myslela jsem si, že se to odehrává v Británii, ale ono se to odehrává v Kanadě – Shakespeare no :D - lidi, já jsem před čtením byla úplně mimo mísu). Aubrey je svědomitá studentka, chce promovat s vyznamenáním a pro to chce udělat vše. Bydlí se svým nejlepším kamarádem, který je do ní zamilovaný a ještě jednou studentkou. Třikrát týdně pracuje Aubrey v kanceláři děkana jako jeho asistentka. Aubrey se přihlásí na seminář, který se věnuje Shakespearovi a hned na první hodině se setkává s asistentem Danielem, do kterého se na první pohled zamiluje. Daniel je ale oříšek. Na hodiny chodí oblečený jako pobuda, střídá nálady jako ponožky a Aubrey nevěnuje žádnou pozornost. Vše se ale jeden večer změní.

Nu to by myslím stačilo, ono totiž není moc o čem mluvit. Je jasné, že se ti dva do sebe zamilují a začnou si spolu románek, který ale musí přede všemi tajit, protože vztah učitele a studentky je samozřejmě tabu. A kniha se točí jenom okolo tohohle. Prostě a jasně, žádná hluboká zápletka, pouze další milostný román z řady ostatních. A proč mám pocit, že poslední dobou je vztah učitele a studentky top téma pro román?

Přesto nemůžu autorce upřít čtivost a lehkost s jakou dílo napsala. Kniha se čte sama, najednou zjišťujete, že jste na konci ani nevíte jak. Každá kapitola začíná citátem z některého z děl slavného spisovatele. Shakespeare je vůbec celkově v knize hodně vystupující, hlavní hrdinové si svůj vztah zpestřují citováním tohoto umělce a autorka zabrousila i do rozboru jeho slavných děl. No ale řekla bych, že pan Shakespeare by byl nešťastný, do jakého díla byla jeho osobnost zapojena. Ale budiž.

Tak trochu se obávám, co ještě autorka vymyslela na zbývající dva díly, které svojí tloušťkou slibují ještě pořádné počtení. Krapet mi to připomíná Annu Todd a její After, která dokázala svoji zápletku nahustit do čtyř dílů, které mají dohromady asi tak dva tisíce stran. A že ta už ve dvojce čarovala z vody.


Hodnocení: 50% - prostě průměr – nenadchne, ale ani neurazí – pokud si chcete přečíst pořádnou oddechovku, rozhodně doporučuju.

Pokud byste si knihu Láska podle Shakespeara - Daniel a Aubrey chtěli zakoupit, na Srovnavame.cz se můžete podívat, kde jí nabízejí nejlevněji.

Žádné komentáře:

Okomentovat