čtvrtek 11. srpna 2016

Mia Sheridan - Stingerův pád a Kylandovo vykopení

Stingerův pád

Tak jsem zase napsala více recenzí do jednoho článku, ale zase jsem po sobě přelouskla dvě knihy od stejné autorky a tak mi je blbý ty recenze rozdělit. Navíc už jsem od této autorky spojovala předchozí recenze do jednoho, tak v tom u ní budu pokračovat.

O čem to je?:

Grace Hamiltonová vždy měla vše naplánováno do nejmenšího detailu. Vždycky přesně věděla, kam se bude její život ubírat, a byla hrdá na to, že svých cílů pokaždé dosáhla. Nikdy nesešla ze své cesty a nikdy se nezamýšlela nad tím, co doopravdy chce, nebo koho se to tak snaží potěšit. Dokud nepoznala jeho…

Carson Stinger nikdy nehrál podle pravidel, pokud je neurčil on sám, a nikdy ho nezajímalo, co si ostatní myslí. Každý den bral tak, jak přicházel, bez plánů, bez vytyčených cílů. Coby slavná osobnost zábavního průmyslu pro dospělé vždy věděl, co od něj ženy chtějí, a nevěřil, že jim má co víc nabídnout. Dokud nepoznal ji…

Několik hodin, které kvůli souhře okolností musí strávit spolu, je oba změní. Světy, z nichž oba pocházejí, a jejich životy jsou natolik rozdílné, že se nikdy neměli potkat, a překonat tento rozdíl je pro ně nemožné. Alespoň prozatím…

Co já na to?:

Od téhle autorky jsem už četla předchozí tři díly – Archerův hlas, Leo a Leova šance a líbil se mi styl jejího psaní – sice se jedná o klasické romance pro mladé v kategorii young adult (ale tak ještě nejsem tak stará, abych mě tyhle knížky přestaly bavit), ale jsem ráda, že autorka zde nepopisuje sexuální scény na polovinu knihy (i když tu samozřejmě nějaké jsou), ale především se věnuje příběhu samotnému a že se nejedná zrovna o typické příběhy o lásce. Ale tyhle příběhy mají nápad, jsou nevšední a autorka se nebojí zabřehnout i do témat, o kterých se moc v romancích nepíše.

Na začátek musím říct, že z téhle série mi tenhle příběh přišel nejslabší (ale zase abych neurazila, tak pokračování Lea – Leova šance byla naprostá katastrofa). Zatímco v dalších knihách přece jenom autorka rozvedla nevšední příběh, tady se jednalo o klasickou romanci, i když se tu autorka snažila o jakési drama, ale moc se jí to nepovedlo.

Knížka je jako ty předchozí napsaná dobře, je čtivá, příběh plyne bez zaškobrtnutí, ale nebylo to ono. Stylu psaní nemám co vytknout, ale mě prostě nedostal ten příběh. V půlce jsem knížku odložila a vrátila se k ní až po měsíci a tohle když se stane, tak je jasné, že je něco špatně.

Autorka se tu věnuje skoro do půlky knihy víkendu, který spolu hlavní hrdinové stráví ve Vegas a sblíží se a pak najednou skok a spisovatelka skáče po letech, kdy se tito dva nevidí, na pár řádkách vypíše, čím se zabývají a až se najednou ocitneme o pět let později, kdy se opět potkávají. A je z toho láska jako trám. Oki, ale prostě mi přijde, že tu autorka nešla tolik do hloubky a příběh nebyl tak srdcervoucí jako ty předchozí (s výjimkou Leova šance – tu fakt na mysli nemám). Hlavně mi přišel uhozený vztah Grace se svým snoubencem, protože to bylo nereálný.

Hodnocení: 60% - bohužel je to tak, a za mě stále vede Archerův hlas.

Kylandovo vykoupení



Pro Tenleigh Falynovou je každý den v chudém hornickém městečku bojem o přežití, proto doufá, že získá vysokoškolské stipendium a unikne tak krutému životu. O stipendium, které místní těžební společnost udílí jen jednomu studentovi, bojuje i Kyland Barrett, jenž nade vše touží odejít z města, které mu nepřineslo nic než bolest. Ani jeden z nich se nechce k ničemu uvazovat, jediný okamžik ale vše změní. Co se stane, když vyhrát může jenom jeden? Když jen jeden bude moci odejít? A co se stane s tím, který zůstane? Kylandovo vykoupení je příběh o zoufalství a naději, ztrátě a oběti, o bolesti a odpuštění, ale především je to příběh o hluboké a nekonečné lásce...

Co já na to?:

No tak tady už si u mě autorka zase získala plusové body a Archer dostal konkurenci. Akorát pořád to Archera nepřekonalo.

Styl psaní je pořád stejně dobrý, knížka mě oproti Stingerovu pádu skutečně bavila a zhltla jsem jí za jeden den a nemohla jsem přestat číst, dokud nebyl konec.

Samotný příběh je spíše smutný, autorka se zde zaměřila na opravdu zajímavé téma a napsala chvílemi až krutý příběh o osudu dvou mladých dětí, které bez stipendia na vysokou školu nemají šanci se vypracovat a vypadnout z chudého domova, kde je budoucnost jasně daná. Přesto je tu nádherně zpracovaná postava Kylanda a Tenleigh, a hlavně jejich oběť pro toho druhého. Tohle je prostě klasický srdcervoucí příběh, který rozhodně dojme svojí silou a krásou. A ukazuje, že i v absolutní beznaději se dá najít něco tak krásného.

Líbí se mi tu hlavně nápad autorky, kdy se zaměřila na opravdu chudé lidi bez šance na lepší budoucnost. Dobře tu popsala katastrofické podmínky hornického městečka, které už má dávno svojí slávu za sebou. A hlavně je super, že se tu nejedná o klasický románový příběh, kdy je hlavní hrdinka chudá jako kostelní myš a objeví se princ na bílém koni a odveze jí do svého království plného peněz. Naopak oba hrdinové jsou tu chudí, žijí v děsivých podmínkách, a i když jeden z nich dostane šanci na lepší život, tak si nepřijde na pohádkové bohatství a ještě se rozhodně udělat dobrou věc.

Musím říct, že po přečtení jsem neměla daleko k slzám a to se počítám za naprostého bezcitného ignoranta (ořvala jsem pouze Než jsem tě poznala – ale to snad ořve každý, kdo si tu knížku přečte), Kylandovo vykoupení je opravdu příběh o naprosté oddanosti tomu druhému, kdy se jeden obětuje pro toho druhého a obětuje vše.


Hodnocení: 100% - nebudu se nijak rozepisovat, protože bych psala akorát samé ódy a prostě a jednoduše dávám plný počet bodů. Ale Archerův hlas je zatím pořád číslo jedna.

Žádné komentáře:

Okomentovat