pondělí 23. května 2016

Galbraith Robert - Ve službách zla

O čem to je?:


Zatímco ve Volání Kukačky soukromý detektiv Cormoran Strike vyšetřoval smrt modelky Luly Landryové, v románu Hedvábník zkoumal záhadné zmizení spisovatele Owena Quinea. Obě díla čtenáře zaujala nejen propracovanou zápletkou, ale také přesvědčivým vykreslením života obyčejných lidí. V knize Ve službách zla se ve smrtelném nebezpečí ocitne sám Cormoran Strike a čtenáři se můžou těšit nejen na ďábelsky rafinovanou zápletku plnou nečekaných zvratů, ale také na poutavý příběh o vztahu muže a ženy na křižovatce jejich osobních i profesních životů.


Co já na to?:

Na tohle pokračování série s detektivem Cormoranem Strikem a jeho asistentkou Robin jsem se hrozně těšila. O to víc mě potěšilo, když jsem zjistila, že kniha je poněkud rozsáhlá a čítá skoro 600 stran, protože jsem věděla, že se bude jednat o krásně napsané dílo a za těch 600 stran jsem byla fakt ráda, že se svými oblíbenými hrdiny mohu tak strávit více času.

Ještě před vydáním třetího pokračování se mluvilo o tom, že tentokrát se bude jednat o temnější a depresivnější dílo než předchozí dva díly. Je pravdou, že kniha je tentokrát zaměřena na osobní život hlavního hrdiny a nebezpečí se dotkne i samotné Robin. Ale po tom, co jsem knihu dočetla, bych řekla, že druhý díl mi přišel mnohem temnější než tenhle.
Každopádně mohu říct, že se opět jedná o skvěle napsanou knihu, ale tak každý ví, že Rowlingová rozhodně psát umí. To že je kniha natolik obsáhlá není vůbec na škodu, nejen že si čtenář může náležitě vychutnat dobře naspaný a zpracovaný příběh, ale samotný příběh Cormorana je docela obsáhlý.

Co se týče příběhu samotného, tak v celé knize vystupují tři podezřelí lidé, který by si mohli s detektivem vyřídit účty, a vlastně celá kniha se motá okolo těchto tří podezřelých. Příběh je protkaný Cormoranovými vzpomínkami na události z minulosti. Autorka se zde ale věnuje i osobnímu životu těchto hrdinů. Sledujeme tak svatební přípravy Robin na svatbu se svým snoubencem a na nenadálou překážku v jejich vztahu, dále se zde prohlubuje i přátelství s Cormoranem, které stále vede k jedné velké otázce, zda tito dva budou někdy spolu.
Musím říct, že do poslední chvíle jsem vůbec netušila, kdo je vrahem. Ačkoliv je podezřelých málo, ale může to být z nich kdokoliv a takže jsem na konci byla docela překvapená, že můj tip nevyšel a vrahem se ukázal být někdo zcela jiný.

Bohužel za sebe musím říct, že mě druhý díl Hedvábník bavil mnohem víc. Těžko se mi vyjadřuje z jakého konkrétního důvodu, spíše se jedná o pocit z celé knihy. Rozhodně nechci říct, že mě kniha zklamala, to ne, ale spíše je to tím, že Rowlingová si nastavila Hedvábníkem docela vysokou laťku, kterou se jí nyní nepodařilo překonat. Tak uvidíme, jak se jí to povede příště.


Hodnocení: 80% - abych řekla pravdu, kniha je super, skvěle napsaná a nádherně dlouhá, ale mě prostě druhý díl bavil mnohem víc.

2 komentáře:

  1. Zrovna jsem ji doposlouchala jako audioknihu a je opravdu skvělá. Jsem ráda, že to Rowlingová neukončila Potterem a pokračuje s jiným hrdinou pro dospělé :)
    Kateřina
    trojtecka.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky, i když jsem jí zprvu moc nevěřila, když vezmu, že Harry Potter je úplně jiný žánr, ale jsem nadšená:)

      Vymazat